2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
1. урокът да отстояваш себе си и решенията, които вземаш с правото си на собствен избор - Това е един от най-важните главни уроци във всеки един живот. Успешно противопоставяне на манипулаторите и диктаторите е необходимост за всеки един човек. Които и да са те, тези, които се стремят да подчинят някого на волята си по различни начини, които го карат да живее живота си по техни правила и желания, които го принуждават да изпълнява техни заповеди, без да ги е грижа за това, дали той желае или не, дали е способен или не, е предизвикателство, през което преминава всеки един от нас, по един или друг начин. Колкото и трудно постижимо да изглежда това, колкото и усилия да коства това отстояване, нужно е да бъдем винаги себе си! Тази борба засилва духа, прави го устойчив, издръжлив на всички предизвикателства и обстоятелства в живота, през които преминава през времето Живот, устремени напред-нагоре по избрания път на развитие, себеусъвършенстване, израстване, еволюция. В такава предизвикателна роля често влиза единият от родителите и/ли двамата, както и други близки от семейството, фамилията, работодатели, колеги, власт-имащи, управляващи, дори и приятели.
2. урокът за доверието, двустранно, от себе си към другите и от тях към себе си – Това е постоянен урок, за всеки един живот-превъплъщение-роля, обвързан с урока за усвояване на човешките взаимоотношения, взаимодействия, взаимовръзки, причинно-следствени резултаности от извършените действия един към друг. Когато го получаваме от някого е нужно да го отстояваме, да доказваме с постоянство, че е заслужено, оправдано. Доверието, което ние даваме на някого също изисква отстояване, доказване от страна на човека, на когото сме го дали. Много разнородни последствия има за взаимовръзките между хората в човешките взаимоотношения от предадено или неоправдано доверие. То може да вреди, да помага, да пречи в живота, а това носи разнообразна житейска опитност и поуки. Голяма роля за усвояването на този урок имат модел-шаблоните на майката и бащата, които в детството с поведение и отношение към детето го подготвят за този съществено важен урок, който е пряко свързан с личната себеоценка.
3. урокът за любовта между мъжа и жената в партньорската връзка в живота, за нуждата от даване-получаване на храната-любов - За да е истинска и стойностна тя са нужни вярност, доверие, подкрепа един към друг, възприемане на другия такъв какъвто е, без желание за насилствено въвеждане на промени в него. В любовта трети няма. Няма изоставяне заради друг партньор, по една или друга причина. Има взаимност, разбирателство, хармония, подкрепа и взаимопомощ един към друг, споделяне, откровение, единен поглед в една посока, вървене по общ път. Любовта е сливане между двамата с духа и душата, с ума и тялото в едно цяло и в интимните взаимоотношения. Любовната игра, ухажването са нещо непознато за много хора. В тях е основната проява на любовта. Този урок носи много страдания, болка, унижения, предателства, изоставяния,отхвърляния, ревност, посегателства над личността и достойнството. Учи се до последния живот.
4. урокът за човешките взаимоотношения в различните видове взаимовръзки - Взаимовръзките, които създаваме помежду си като човеци, са основните създатели на история и обвързване на душите в земните животи, които в много поредни превъплъщения са основата, на която стъпваме, за да се учим, израстваме и доусъвършенстваме в духовен план. От начина, по който общуваме помежду си, от нашите действия и чувствата, с които се отнасяме към другите в социалното обкръжение, как те се отнасят към нас (близки, роднини, приятели, колеги, началници, партньорът ни в живота, познати, непознати), ние получаваме житейска опитност (с негативен-позитивен знак), която ни носи ценно познание от последствията за нас самите и за тях, за настоящия живот и за следващите такива, вече в нови превъплъщения, роли, взаимовръзки, причинно-следствени резултати.
5. урокът за положения труд, всеки труд има цена/стойност, остойностява се - Всеки положен труд е изява на способностите на човека да създава, да твори, да подпомага, с изява на умствения потенциал, с физически действия. Той има своята цена, подлежи на достойно остойностяване. Много често се случва в живота положеният труд да не е оценен, овъзмезден, да е ощетен, да не е заплатен, да е унизен, да е подарен, да е насилствено положен, а това оказва силно въздействие върху емоционалната и ценностна система на човека, води до сложни, сериозни последствия за личността, може да доведе до отклонения от централния важен път за развитие на човека. За нас българите този урок е често криворазбиран, защото обичаме безплатното, а такова няма, защото всяко дело е коствало ценно време живот, усилия, творчески потенциал за творящия. Те са вид енергия, която ако не получи в замяна друга енергия (благодарност, материално заплащане) то тя се разпилява и стойността й се загубва, както за този, който я е дал, така и за този, който я е получил. Много понятия от неразбиране на смисъла им се интерпретират по неподходящ начин. Този урок е именно такъв, неразбиран.
Галя Йосифова
Консултант по психология / Персонален Коуч
Поведенчески анализатор – Взаимоотношения
Житейски и личностни проблеми
Психологическа диагностика на заболяванията
Регресивна хипноза / Полет на духа
Енергийно-лечебна хипнотерапия
Бизнес-психология
e-mail: gacreco@hotmail.com
www.galacreativeconsulting.com
фейсбук - Galja Josifova