Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2016 11:57 - Какви уроци усвояваме в Живота? - 1-5
Автор: paralelno Категория: Лични дневници   
Прочетен: 714 Коментари: 0 Гласове:
0



Какви уроци усвояваме в Живота? 

image

1. урокът да отстояваш себе си и решенията, които вземаш с правото си на собствен избор - Това  е един от най-важните главни уроци във всеки един живот. Успешно противопоставяне на манипулаторите и диктаторите е необходимост за всеки един човек. Които и да са те, тези, които се стремят да подчинят някого на волята си по различни начини, които го карат да живее живота си по техни правила и желания, които го принуждават да изпълнява техни заповеди, без да ги е грижа за това, дали той желае или не, дали е способен или не, е предизвикателство, през което преминава всеки един от нас, по един или друг начин. Колкото и трудно постижимо да изглежда това, колкото и усилия да коства това отстояване, нужно е да бъдем винаги себе си! Тази борба засилва духа, прави го устойчив, издръжлив на всички предизвикателства и обстоятелства в живота, през които преминава през времето Живот, устремени напред-нагоре по избрания път на развитие, себеусъвършенстване, израстване, еволюция. В такава предизвикателна роля често влиза единият от родителите и/ли двамата, както и други близки от семейството, фамилията, работодатели, колеги, власт-имащи, управляващи, дори и приятели.

2. урокът за доверието, двустранно, от себе си към другите и от тях към себе си – Това е постоянен урок, за всеки един живот-превъплъщение-роля, обвързан с урока за усвояване на човешките взаимоотношения, взаимодействия, взаимовръзки, причинно-следствени резултаности от извършените действия един към друг. Когато го получаваме от някого е нужно да го отстояваме, да доказваме с постоянство, че е заслужено, оправдано. Доверието, което ние даваме на някого също изисква отстояване, доказване от страна на човека, на когото сме го дали. Много разнородни последствия има за взаимовръзките между хората в човешките взаимоотношения от предадено или неоправдано доверие. То може да вреди, да помага, да пречи в живота, а това носи разнообразна житейска опитност и поуки. Голяма роля за усвояването на този урок имат модел-шаблоните на майката и бащата, които в детството с поведение и отношение към детето го подготвят за този съществено важен урок, който е пряко свързан с личната себеоценка.

3. урокът за любовта между мъжа и жената в партньорската връзка в живота, за нуждата от даване-получаване на храната-любов - За да е истинска и стойностна тя са нужни вярност, доверие, подкрепа един към друг, възприемане на другия такъв какъвто е, без желание за насилствено въвеждане на промени в него. В любовта трети няма. Няма изоставяне заради друг партньор, по една или друга причина. Има взаимност, разбирателство, хармония, подкрепа и взаимопомощ един към друг, споделяне, откровение, единен поглед в една посока, вървене по общ път. Любовта е сливане между двамата с духа и душата, с ума и тялото в едно цяло и в интимните взаимоотношения. Любовната  игра, ухажването са нещо непознато за много хора. В тях е основната проява на любовта. Този урок носи много страдания, болка, унижения, предателства, изоставяния,отхвърляния, ревност, посегателства над личността и достойнството. Учи се до последния живот.

4. урокът за човешките взаимоотношения в различните видове взаимовръзки - Взаимовръзките, които създаваме помежду си като човеци, са основните създатели на история и обвързване на душите в земните животи, които в много поредни превъплъщения са основата, на която стъпваме, за да се учим, израстваме и доусъвършенстваме в духовен план. От начина, по който общуваме помежду си, от нашите действия и чувствата, с които се отнасяме към другите в социалното обкръжение, как те се отнасят към нас (близки, роднини, приятели, колеги, началници, партньорът ни в живота, познати, непознати), ние получаваме житейска опитност (с негативен-позитивен знак), която ни носи ценно познание от последствията за нас самите и за тях, за настоящия живот и за следващите такива, вече в нови превъплъщения, роли, взаимовръзки, причинно-следствени резултати.

5. урокът за положения труд, всеки труд има цена/стойност, остойностява се - Всеки положен труд е изява на способностите на човека да създава, да твори, да подпомага, с изява на умствения потенциал, с физически действия. Той има своята цена, подлежи на достойно остойностяване. Много често се случва в живота положеният труд да не е оценен, овъзмезден, да е ощетен, да не е заплатен, да е унизен, да е подарен, да е насилствено положен, а това оказва силно въздействие върху емоционалната и ценностна система на човека, води до сложни, сериозни последствия за личността, може да доведе до отклонения от централния важен път за развитие на човека. За нас българите този урок е често криворазбиран, защото обичаме безплатното, а такова няма, защото всяко дело е коствало ценно време живот, усилия, творчески потенциал за творящия. Те са вид енергия, която ако не  получи в замяна друга енергия (благодарност, материално заплащане) то тя се разпилява и стойността й се загубва, както за този, който я е дал, така и за този, който я е получил. Много понятия от неразбиране на смисъла им се интерпретират по неподходящ начин. Този урок е именно такъв, неразбиран.

Галя Йосифова 
Консултант по психология / Персонален Коуч
Поведенчески анализатор – Взаимоотношения

Житейски и личностни проблеми 
Психологическа диагностика на заболяванията 
Регресивна хипноза / Полет на духа 
Енергийно-лечебна хипнотерапия

Бизнес-психология

 

e-mail: gacreco@hotmail.com
www.galacreativeconsulting.com 
фейсбук - Galja Josifova



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: paralelno
Категория: Лични дневници
Прочетен: 572221
Постинги: 449
Коментари: 53
Гласове: 681
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930