Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2017 06:00 - Агорафобия
Автор: paralelno Категория: Лични дневници   
Прочетен: 276 Коментари: 0 Гласове:
3



 Агорафобия

 

image

Агорафобия: 
С този термин се обозначава група от взаимосвързани припокриващи се фобии, обхващащи най-вече страхове от напускане на дома, но също така и по-специфични ситуации, като: влизане в магазин, пребиваване на публични места или пътуване сам в превозни средства. Общото между тези места и ситуации извън дома е, че хората свързват със страха си, че ще им прилошее или че ще припаднат, т.е. ще изпаднат в безпомощно състояние, че няма да има кой да им се притече на помощ или че те самите няма да имат възможността да предприемат нещо, за да се предпазят/спасят.
Поради страховете си тези хора често предпочитат да остават в дома си. Излизането извън него е съпроводено с много мъчителни преживявания. Агорафобията може да настъпи след повтарящи се панически пристъпи и след време, ако не се лекува, може да доведе до страх от оставане сам, дори в собствения си дом. Агорафобията може да бъде съпътствана от депресивни симптоми. Болшинството страдащи от агорафобия са жени в ранна зряла възраст.

 

Отбележете симптомите, за които констатирате, че Ви се случват, в случай, че се намирате в ситуация на неудобство, страхливост, неувереност в себе си:

 

= съцебиене, учестен сърдечен ритъм

= потене

= пресъхнали уста

= недостиг на въздух

= стягащо чувство в областта на гърдите, стомаха

= виене на свят, причерняване пред очите

= чувство на слабост, на прилошаване, отпадналост

= чувство, че всичко около Вас не е реално

= страх, че нямате контрол над себе си

= страх, че полудявате

= страх, че може да умрете

= чувството, че някой Ви удушава

= бодежи, изтръпналост по тялото

= чувство на безпомощност

= чувство, че не издържате повече

= изчервяване, треперене

= страх от повдигане, повръщане

= усещането, че заради тези страхове нещо с Вас не е съвсем наред

= усещането, че това положение на нещата се влошава и това силно ограничава свободата на живота Ви

= оглеждате се да видите къде е изходът за  бягство в рискова ситуация

= опасявате се, че нещо лошо може да Ви се случи (да се чувствате безсилен, да Ви нападнат, да Ви наранят)

= затормозено ежедневие от тези мисли на страх и ограниченост на действията и свободата Ви

= изпитване на страх при голямо струпване на хора на едно място и чакане на дълги опашки от хора

= изпитване на страх в открити публични места (кино, фризьорски салон, магазин, ресторант), представления на открито (площади, стадиони, паркове)

= изпитване на страх да излезете от дома си навън или да останете сам в къщи

= изпитване на страх при пътувания в  градски транспорт (автобус, трамвай, тролей, лека кола) или с влак, самолет...

 

Какво е нужно да знаете, за да се чувствате по-добре, ако попаднете в такава ситуация

 

= Едва ли има човек, който да не е  изпитвал някога, при някаква ситуация, поне един от тези симптоми.

= Нужно е да се научите добре да познавате сигналната система на организма и тялото си, да знаете как конкртетно да сами да се подпомагате в овладяването на ситуацията, която Ви притеснява. Не винаги може да се появи някой на помощ в подкрепа към Вас. Важно е да можете да разчитате сами на себе си.

= Избягвайте появяващи се мисли за болест или трагичен край на живота Ви. В такива моменти си казвайте: “Мисли, чух ви. Приех посланието ви до мен. Сега си вървете. Нямам нужда от вас.”

= Знаете метафората, че “Очите на страха са големи”. Ситуацията може да е мнгоо по-лека, отколкото на Вас Ви се струва, че е. Полагайте усилия да не я правите по-голяма, отколкото е.

= В случай, че често изпитвате такива симптоми, потърсете съвети/помощ при специалист лекар или психолог. Можете да споделяте с приятели и близки, разбира се, но от загриженост към Вас, биха могли да Ви уплашат повече, отколкото да Ви помогнат да се съвземете и овладеете ситуацията.

= Носете със себе си вода, нещо сладко, за да стимулирате кръвообращението, както и лист с подбрани телефонни номера, които да бъдат потърсени, в случай, че сте безпомощни сами да се справите.

= Положете усилия да погледнете на ситуацията с очите на страничния наблюдател, да видите себе си отстрани как изглежда всичко около Вас и Вие там, за да придобиете по-голяма яснота за истинското положение, в което се намирате.

= Знайте, че е възможно да събуждате спомени в себе си от минали събития, които се отключват във вас от дума, звук, ситуация, човек, нещо, което преди сте изживели, травмата от което е останала във Вашата клетъчна памет и провокирана от появил се ключов елемент, Ви връща отново в негативния спомен и го изживявате отново, но – реално той не се случва. Случва се само в появилите се на повърхността в съзнанието Ви събудени спомени, които оживяват, от които губите представа за реалността.

= Полагайте усилия да запазвате самообладание. Позвънете на някого, на когото имате доверие, че Ви разбира и не Ви смята за полудяващ.

= Търсете информация в интернет за споделен опит на други хора, как те са се справили със своите страхове и паник атаки. Възможно е да намерите съвети, които да Ви допадат и ползвате за себе си.

= Полагайте усилия да оставате позитивни, да не се поддавате на провокации.

= Знайте, че никой от нас не е сам в Живота на Земята. Изказвайте молитви-обръщения към Вашите невидими спътници, ангели-хранители, духовни учители, да Ви закрилят и подпомагат да овладявате ситуацията и сами да намирате начин да се справяте с проблема си.

= Всеки страх, щом се е появил, е в ролята и на сигнализатор за Вас, даващ Ви яснота, от какво има да се пречиствате и освобождавате, какви житейски уроци имате да усвоявате. Когато постигнете такова осъзнаване, ще разберете как тези симптоми сами си отиват от Вас, защото сте разбрали на какво Ви учат.

= Когато се в дома си, правете нещо, което Ви доставя удоволствие и радост, с което да изместите страха. Слушайте музика, гледайте хубав филм..., нещо, което да измести фокуса Ви от страховете Ви.

= Записвайте си в дневник изживяванията си. Когато ги споделяте пред себе си, ги изваждате от съзнанието си, получавате освобождение в душата си.

= Винаги има какво още да Ви подпомага.

 

 




Гласувай:
3
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: paralelno
Категория: Лични дневници
Прочетен: 153143
Постинги: 336
Коментари: 36
Гласове: 362
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031