Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2016 13:06 - Какви уроци усвояваме в Живота? - 56-63
Автор: paralelno Категория: Лични дневници   
Прочетен: 634 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Какви уроци усвояваме в живота - 56 - 63

image

56. урокът за довършване на започнатите неща, малки и големи – В ежедневните занимания понякога, по-често или по-рядко се случва да започнем нещо и по някаква причина (наша личностна или породена от обстоятелства в околния свят) да не го довършим, то да остане на нивото-формата, докъдето сме стигнали, спрели. Върнем ли се по-късно към него да довършим, може и да има положителна за нас резултатност-полезност, може и да е вече безполезно усилие, да сме изпуснали най-добрия момент за ползването на полезностите му за нас. Този урок е много важен и съществен за развитието и изграждането ни като хора-творци. Преодоляването на стоперите и предизвикателствата по Пътя, каквито и да са те, е важен урок за нас, да не оставяме недовършености, защото много от тях се пренасят за довършване в следващи наши Програми-Живот.

57. урокът за утвърждаването на вече усвоените уроци, без регрес – Знаем, че учим-усвояваме-утвърждаваме-надгрждаме уроци в Живота, но това не е достатъчно, за да сме спокойни, че сме с исвършили добре работата с тях. Винаги сме поставяни на внезапен изпит, за всеки житейски урок, чрез който доказваме дали е утвърден непоклатимо в нас или правим регрес, правейки неща, които доказват, че сме били в самозаблуда за успеха си. Когато преминем успешно през внезапните проверки-изпити на Живота, тогава вече можем да се радваме и поздравим с успехите си. Регресът ни връща в стара житейска позиция-ситуация, за която не сме и подозирали дори, че може пак да се озовем в нея, по една или друга причина. Няма как да избегнем тези изпити, затова е добре да сме подготвени за тях, да сме им благодарни, че ни позволяват да утвърждаваме, да се поправяме там, където е нужно, където сме проявили слабости-пропуски.

58. урокът за храната, храненето, овлядяване на синдрома на “гладните очи”, усвояване на урока “храня се с очите на стомаха и на душата” - Поставени сме в ситуация, в която все по-трудно намираме чиста истинска храна, която повлиява благодатно на организма и тялото ни. Погледите ни всеки ден са изкушавани от какви ли не прималиви хапвания-вкусвания, които сетивата ни желаят да пробват. Те обаче не се възприемат с радост от стомашно-чревния тракт и организма като цяло. Превръщаме се във всепоглъщащи същества, не сме добронамерено хранещи се човеци. Трудно се преминава през този урок, но не е невъзможно. Когато се вслушваме в себе си, когато следваме сигналната система на тялото и организма си, когато сме осъзнати за това, защо го правим и какви са последствията за нас от проявените слабости, тогава става по-лесно и слекота да се научим да сме хранещи се, а не всепоглъщащи.

59. урокът за неразпиляването на време-живот, творчески потенциал, жизнена енергия, знания, личностни ресурси – Труден за усвояване урок, свързан с много некоректно възприети представи за милосърдие, състрадание, помощ, доброта, помощ, подкрепа към другитре и към нас самите. Да ценим себе си и всичко онова, което сме ние като индивидуалности, е в основата на усвояването на мнгоо други житейски уроци. Често хората правят непоискано добро, правят изненади (всякакви, уж за радост) намесват се в живота на другите без да ги помолили-поканили за това, без да мислят за последствията, за тях и за себе си лично. Всъщност всичко, което правим в живота, може да се възприема от позицията на безброй гледни точки. Точно това е нужно да се научим да правим!

60. урокът за овладяване на апатията и мързела като провокатори-саботоьори – Трудно е да се противоставиш на нещо, което е по-силно от теб и те подчинава, но не е невъзможно. Когато се научим да разговаряме сами със себе си, бихме могли вече да правим разлика между необходима почивка и мързел, между апатия и осъзнато противопоставяне на нещо, с което не сме съгласни, не го усещаме в синхрон с нашите възприятия за носещо радост-удовлетворение. Все пак всяко нещо е многолико, има своите плюсове и минуси. Научим ли се да гледаме многоаспектно на всяко едно нещо, като мъдри философи, ще ни е лесно във всичко. Важното е първо да пожелаем да се научим, да вървим по този път.

61. урокът за общуване с природата на Земята, раходки, пътувания, споделеност  – Всички имаме това желание, да общуваме с природата по-често, отколкото имаме възможност. Усещаме енергията на планетата, тя ни храни с нея. Затворени в клетките на ежедневието в Живота забравяме за природата, мечтаем за нея, за отпуски изживени в нейните красоти. Да сме в нея потопени всеки ден го можем, но неосъзнато, затова не усещаме храната-енергия, която е край нас. Научим ли се да я усещаме осъзнато като постоянно присъстваща около нас, жива и жизнена, тогава няма да мечтаем за нея, ще е неизменна част от нас самите.

62. урокът за причината и следствието влияещи на всички в живота – Това и основен закон, който е и урок за всичко в Същестрвуването. Без причина няма следствия. Причините пораждат движение, в което има две посоки на въздействие като възвратност, положителна или неположителна. Те движат еволюционните процеси, защото всичко тече, всичко се променя, нищо не е в застой. Трансформациите са нещото, което поддържа баланса и направлява прогреса, еволюцията. В нашите дейности, проявления, взаимоотношения ние сме “микро” в “макрото”. Когато осъзнаваме тези процеси бихме могли да живеем и действаме така, потопени в общия поток на Съществуването, че причинно-следствените резултатности да ни носят полезна опиност, познания, мъдрост.

63. урокът, че който каквото и да прави, сам за себе си го прави, че каквото сам си направиш, няма кой друг да ти го направи – Този урок е труден за много хора, вярващи, че не те самите, а някой друг ръководи живота им, че следват нечия друга воля, а не своята собствена, че изпълняват заповедите на Бога, примиряват се безропотно с положението, в което се намират, страдат, оплакват се, не знаят как да си помогнат сами да излязат от тази самозаблуда. Кой каквото сам на себе си направи, това ще изживява като следствия. Време е да се издигне съзнанието на човека на ново ниво Осъзнатост, да поеме живота си в свои ръце, да цени свободата, свободната воля, свободния избор, да взема сам решенията-избори, да приема последствията от тях, да благодари за учението си, да обича, да излъчва доброта и благост, както към себе си, така и към другите. Да се усвои този урок не е невъзможно, важна е осъзнатостта за усвояването му.  

Галя Йосифова 

Консултант по психология / Персонален Коуч
Поведенчески анализатор – Взаимоотношения

Житейски и личностни проблеми 
Психологическа диагностика на заболяванията 
Регресивна хипноза / Полет на духа 
Енергийно-лечебна хипнотерапия
e-mail: 
gacreco@hotmail.com
www.galacreativeconsulting.com 
фейсбук - Galja Josifova




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: paralelno
Категория: Лични дневници
Прочетен: 571264
Постинги: 449
Коментари: 53
Гласове: 681
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930